اخبار بازی هابازی

خرید activision با چالش‌های سازمان FTC رو به رو می‌شود.

چالش سنگین تجارت فدرال برای خرید activision

کمیسیون تجارت فدرال در حال آماده کردن یک چالش قانونی بالقوه برای طرح مایکروسافت برای خرید Activision به مبلغ ۶۸.۷ میلیارد دلار است و می‌تواند تا ماه آینده این دادخواست را ثبت کند. منابع خروجی می‌گویند که هر دو مدیر عامل – Satya Nadella و Kotick – قبلا ً خلع شده‌اند و با این حال ftc هنوز مردد است.
این گزارش اشاره می‌کند که هنوز چند گام برای رفتن قبل از اینکه تنظیم‌کننده آماده عمل شود وجود دارد، از جمله یک رای از کمیسیونرها.

اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که این معامله با چالش‌های شدید‌تری در ایالات‌متحده، بریتانیا و آمریکا مواجه خواهد شد. این در صورتی است که مایکروسافت تمام تلاشش را برای خرید activision که ناشر بازی‌ های معروفی مثل
Call of Duty است، انجام می‌دهد.
اکتیویژن در پیامی گفته است که هر کس بخواهد جلوی این قرارداد را بگیرد، تمام قد با آنها به مبارزه می‌پردازد. Christinat سخنگوی شرکت در بیانیه‌ای گفت: ” ما متعهد به ادامه هم‌کاری با تنظیم کنندگان در سراسر جهان هستیم تا اجازه ادامه قرارداد را بدهیم، اما در صورت نیاز برای دفاع از قرارداد درنگ نمی‌کنیم  هر پیشنهادی که خرید activision می‌تواند منجر به اثرات ضد رقابتی شود کاملا ً نامعقول است. این ادغام به نفع گیمرها و صنعت بازی آمریکا خواهد بود، به خصوص وقتی ما به طور فزاینده‌ای با رقابت شدید از خارج مواجه می‌شویم.

درگیری سونی و مایکروسافت، خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت
درگیری سونی و مایکروسافت، خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

 

مایکروسافت شدیدا در حال  عصبی کردن رقیب اصلی خود یعنی سونی است

یک نکته مهم برای شرکت پلی استیشن این است که این معامله به مایکروسافت قدرت بسیار زیادی می‌دهد، اگرچه این شرکت در حال حاضر به خبرنگاران گفته که مایکروسافت تا زمانی که صاحب این عناوین از بازی‌ها باشد، به انتشار آنها بر روی پلی استیشن ادامه می‌دهد ولی این حال این امکان وجود دارد که این تصمیم نتیجه فشار از سوی سونی و عموم باشد چون پیش‌تر جیم رایان گفته بود که فقط به مدت سه سال بازی‌ها را برای پلی استیشن منتشر می‌کند

دعوای این دو شرکت گاهی اوقات زننده می‌شود. مایکروسافت سونی را متهم کرد که به توسعه‌دهندگان پول پرداخت می‌کند تا محتوای آن‌ها را از سرویس Game Pass خود دور نگه دارند، و همین هفته سونی استدلال کرد که طرح اصلی مایکروسافت این است که همه را قبل از افزایش قیمت به ایکس‌باکس منتقل کند. هر دو شرکت به احتمال زیاد این استدلال‌ها را برای هر تنظیم‌کننده‌ای که به آنها برخورد کند، تکرار خواهند کردو در حال حاضر احساس می‌شود که این فهرست در حال بزرگ‌تر شدن است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا