علمینجوم و فضا
موضوعات داغ

ماموریت آرتمیس 1 سفر خود را آغاز کرد

ناسا با غرشی که آسمان شب را روشن کرد، موشک عظیم نسل بعدی خود را روز چهارشنبه برای اولین بار به فضا فرستاد. موشک سیستم پرتاب فضایی یا SLS در ساعت 1:47 بامداد به وقت شرقی از کیپ کاناورال فلوریدا به پرواز درآمد که نشان دهنده آغاز عصر جدید جسورانه برای برنامه فضایی دولت ایالات متحده است.

این همچنین یک موفقیت بزرگ برای برنامه آرتمیس ناسا برای بازگشت به ماه است، که سال ها با تاخیر، مشکلات توسعه و میلیاردها دلار بیش از حد بودجه مواجه بوده است. در طول چند ماه گذشته، هم طوفان ها و هم مشکلات فنی باعث تاخیر در پرتاب شد – از جمله دو اسکراب. سپس، امشب، مهندسان موفق شدند هم یک نشت متناوب هیدروژن و هم یک «سوئیچ بد اترنت» را در ساعاتی قبل از پرتاب برطرف کنند.

ما داریم می رویم. برای اولین بار، موشک @NASA_SLS و @NASA_Orion با هم پرواز می کنند. #آرتمیس 1 فصل جدیدی را در اکتشاف ماه انسان آغاز می کند. — ناسا (@NASA) 16 نوامبر 2022
twitter,توییتر
NASA
twiiter
ماموریت آرتمیس 1

ناسا اکنون می تواند بسیاری از این مشکلات را پشت سر گذاشته و به آینده نگاه امیدوارانه تری داشته باشد.

چارلی بلک ول تامپسون، مدیر پرتاب آرتمیس، در حالی که مجوز عرضه را می دهد، گفت: “برای نسل آرتمیس، این برای شماست.”

SLS کپسول اوریون خود را به ارتفاعی کمتر از 4000 کیلومتر برد قبل از اینکه این دو قست از هم جدا شوند و مرحله هسته موشک به زمین بازگردد و در اقیانوس آرام سقوط کند. (دو تقویت کننده جامد، که حتی زودتر از هم جدا شدند، دوباره به اقیانوس اطلس افتادند.) Orion به سمت ماه ادامه خواهد داد، که قبل از بازگشت به زمین، چندین روز به دور آن می چرخد. این کپسول قرار است در 11 دسامبر در اقیانوس سقوط کند. این یک ماموریت بدون انسان است – به جز سه مانکن، که دو تا از آنها مجهز به حسگرهایی برای اندازه گیری سطح تشعشعات بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا